Inici    Biografia    Pintura    Dibuixos    Aquarel·la    Escultura i Joies    Art Gràfic    Contacte  

Pintura
Tornar al
Primera època

De la no figuració a l'informalisme

Retorn a la figuració

Època essencial

Darrera època
Pintura
Tornar al
Primera època

De la no figuració a l'informalisme

Retorn a la figuració

Època essencial

Darrera època


Sant Sopar 2 (1966) Oli sobre tela. 91 x 59 cm.

No era la primera vegada que Alcoy assumia el tema del Sant Sopar amb el requeriment d'un cert neomediavalisme gràfic i iconogràfic. Els anys seixanta en què hem d'inscriure aquesta obra van esdevenir, després de múltiples experiències desestimades, un moment de retorn a l'etapa pre-informal que corre entre el 1950 i el 1955. Si en aquest període cal insistir en el retorn a les tècniques, també es pot parlar de la recuperació d'alguns temes. Això podria ser adequat a partir d'una obra com aquesta, on el pintor es retroba amb un model ja explorat (format vertical) sobre el que actua amb nous ànims i energia per a ressorgir a la figuració. Tanmateix, i sense que es pugui considerar un fet reiterat en la seva obra, creada amb tota llibertat en la major part dels casos, aquesta tela va ser fruit d'un encàrrec concret que l'enfrontava, però, a un tema elaborat ja als anys cinquanta(Sant Sopar 1954). Ara les precisions gòtiques resulten més òbvies. El dimoni a l'espatlla de Judes recorda de forma inmediata algunes pintures dels germans Serra i en particular, el Sant Sopar del retaule de Sixena visible al MNAC. El diable de cos verdós pronostica altres imatges més grans i ponderades dels éssers diabòlics. També és interessant el dessig d'identificar un per un els dotze apòstols amb l'inscripció dels seus respectius noms en els nimbes, o en el braç quan l'assenyalat és el traïdor.

Rosa Alcoy

   
Eduard Alcoy  

Eduard Alcoy, 2008